عمر موتور خودرو

یک موتور بنزینی که از آن به درستی حفاظت شده است حدوده ٣٠٠ هزار مایل عمر می کند. یک موتور دیزلی حتی می تواند چیزی حدود ٥٠٠ هزار مایل عمر کند .در اینجا برخی از مسائل مربوط به نگه داری خودرو آمده است که بر طول عمر موتور خودرو اثر می گذارد.

  • استفاده از روغن ترکیبی به افزایش طول عمر موتور خودرو کمک می کند.
  • روغن موتور را به طور مرتب تعویض کنید تا طول عمر موتور افزایش یابد.
  • همچنین عوض کردن فیلتر هوا زمانی که کثیف است باعث افزایش عمر موتور خودرو می شود.

در اصل، این اقدامات و نگه داری کردن از موتور باعث می شود که موتور به سختی کار نکند و روان تر کار کند. مانند شخصی که که بر اثر تغذیه ی صحیح، خواب کافی و مقدار نوشیدنی مورد نیاز بدن می تواند با تلاش کمتر کار بیشتری انجام دهد. موتور خودرو نیز اگر مواردی را که نیاز دارد داشته باشد عملکرد بهتری خواهد داشت.

مواد به کار رفته در ساخت موتور بر طول عمر آن نیز تأثیر می گذارد. موتورهای بلوک آهنی با دوام تر از موتور های آلومینیومی هستند، زیرا بهتر می توانند حرارت را تحمل کنند. چگونگی استفاده از خودرو نیز بر طول عمر موتور آن تأثیر دارد. بکسل بارهای سنگین،شتاب گیری، افزایش زیاد دور موتور و رانندگی با سرعت زیاد باعث کاهش طول عمر موتور خودرو می شود.

برای افزایش طول عمر موتور خودرو، موتور خودرو احتیاج به مراقبت منظم دارد. همچنین شما باید توجه کنید که موتور خودرو به شما چه می گوید، اگر چراغ هشداری روشن شد و همچنین متوجه تغییری در عملکرد خودرو شدید آن را نادیده نگیرید. در این مواقع به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص دهد و از افزایش آسیب به موتور خودرو جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها 0

*
*

باز کردن چت
سلام👋
چطور میتونم برای خرید ابزار کمکتون کنم؟